Reklama
 
Blog | Jan Wagner

Vyžeňme tu bezohlednou kamionovou pakáž z českých silnic a dálnic!

ČTK: ŘSD má na dálnici D1 stabilně umístěné čtyři měřící stanice, které monitorují rychlost projíždějících vozidel. Jedna z těchto stanic sbírá data nedaleko místa čtvrteční hromadné kolize. Naměřené údaje prozradily, že deset minut před nehodou jelo 65 procent nákladních vozidel rychlostí vyšší, než je jejich povolený limit 80 km/h. Hodinu před nehodou takto překročilo rychlost plných 98 procent projíždějících kamionů.

Pokud má skutečně Ředitelství silnic a dálnic takto podrobný
monitoring projíždějících kamionů, tak nekonání v tomto případě je na
hranici trestného činu veřejného ohrožení. Stovky kamionů řízených
nezodpovědnými gaunery porušujícími trvale a opakovaně dopravní
předpisy vyžaduje okamžitý a radikální zásah.

Když jsem před
pěti lety jezdil pravidelně denně do práce po D5 z Plzně do Prahy,
prakticky při každé jízdě jsem musel díky některému bezohlednému řidiči
kamionu, který náhle začal předjíždět obvykle  pomalejšího kolegu,
musel prudce brzdit. Dva nebo tři kamiony vedle sebe brzdící provoz
zažívám i nyní při občasných cestách po D1 při každé jízdě. Stejnou
situaci ostatně asi zažívá každý řidič na českých dálnicích. Stejně tak
kamiony blokující či ignorující pravidlo zipu, kamiony bez řetězů na
zasněžených silnicích, které následně bezohledně zablokují bez šance na
nápravu. A to vše bohužel bez postihu.

Pro Policii ČR mám jedinou
radu: přejmenujte své akce Kryštof na Kamion a dejte té pakáži co
proto. Nenechte je vydechnout. Važte je na hranicích, měřte jim
rychlost, kontrolujte jim tachografy, vzorek pneumatik, kouřivost…
Jistě to umíte. 

Reklama

A pro Ministerstvo dopravy: weekendový zákaz
provozu musí být bez výjimek minimálně ve stejném rozsahu jako
například ve Francii, v Rakousku nebo ve Švýcarsku. A páteční omezení
zachovat, protože se osvědčilo. Žádný kompromis není možný. Je třeba
ignorovat manipulativní souhrny a přehledy jako je například http://www.jedeme-v-tom-spolu.cz/files/Zprava.pdf,
kde se monotónně uvádí, že prakticky všude je systém méně omezující než
v ČR, i když doba zákazu je v těchto zemích dvojnásobná oproti ČR.
Stačí si spočítat, kolik hodin zákazu mají jednotlivé země (neuvažuji
státní svátky, kterých je například v Německu či Rakousku více než u
nás): v ČR to vloni bylo průměrně 9 + 1/6 krát 10 (2 měsíce v roce) =
10,7 hodin týdně. Ve Francii to je průměrně 24 + 1/10 krát 10 (5 týdnů
v roce) = 25 hodin týdně, v Itálii pak 14 + 1/4 krát 3 = 14,75 hodin
týdně, v Německu 22 a v Rakousku 31!!! Takže pánové z lobbystických
partiček kolem dopravních firem: v jiných zemích jsou zákazy o době
delší nejen dvojnásobně, ale i trojnásobně. Přestaňte konečně lhát!